3 gode råd til opstart af din egen webshop

Man kan nemt komme til at tænke at det at skulle åbne sin helt egen webshop og arbejde som selvstændig, kan være noget af et arbejde. Og det kræver skam også sin tid og dedikation, men det er nok alligevel nemmere end mange danskere måske lige går rundt og tror.

Der findes en masse gode hjælpemidler derude for dig der gerne vil åbne din egen webshop, ligegyldigt hvad det er du ønsker at sælge. Det kan være alt lige fra strikketøj til brugte computere. Det vigtigste er at du har passionen og viljen, til at holde din webshop kørende og at du brænder for det du laver. Det er i sidste ende det vigtigste element af enhver succesfuld virksomhed. Også skal man selvfølgelig også have en masse gode ideer.

Ligegyldigt hvor ’nemt’ det i virkeligheden er, kan man når man starter ud, alligevel godt føle sig som om man er ret så meget på bar bund. Der er derfor i denne artikel blevet samlet 3 gode råd til dig der gerne vil starte din egen webshop.

1. Reklamer for dig selv på de sociale medier

En webshop er ikke meget værd, hvis der ikke er nogen der besøger den. Og der er ikke nogen der besøger den, hvis ikke de ved din webshop eksisterer. Du vil selvfølgelig gerne række udover at alle dine kunder er nogen du kender, men det er nu alligevel et meget godt udgangspunkt.

Har du nogen du kender som kunder fortæller de videre om din webshop til deres venner, og sådan spredes ordet til der en dag dukker nogen op i din webshop som du slet ikke kender. På den måde har du fået skabt dig en hel ny kundekreds.

Et anden godt sted at starte er ved at dele nyheden om din webshop på de sociale medier. Danskere bruger størstedelen af deres tid på de sociale medier, og det er absolut der vi bliver udsat for den største mængde reklamer. Vil du altså gerne fange danskernes opmærksomhed er det en rigtig god ide at oprette både en Facebook og en Instagram profil specifikt for din virksomhed, og evt. investerer i nogle reklamer på de forskellige sociale mediers hjemmesider. På den måde er du sikker på at din webshop bliver set.

2. Ikke hver bange for kritik

Tager du ikke imod kritik for din webshop eller hvordan du køre din virksomhed, bliver du aldrig en bedre iværksætter. Kritik kan være noget af det mest dyrebare for en virksomhedsejer, da det er kritikken og ikke rosen, der gør at din virksomhed vokser og bliver bedre.

Når det så er sagt er det selvfølgelig også vigtigt at sige at man skal kunne sortere i hvad der er brugbar kritik og hvad der blot er negativt for at være negativt. Især på nettet kan man blive udsat for meget ubehagelige kommentarer, og folk er ikke bange for at lade deres mening blive hørt.

I sådanne tilfælde skal du blot sorterer alt det negative fra, og kun tage det til dig som du kan bruge til at forbedre dig.

3. Tag imod al’ den hjælp du kan få

At starte en webshop er svært, især hvis du ikke har arbejdet særlig meget med webdesign før. Her kan hjemmesider om shopify hjælpe. Shopify kan hjælpe dig der gerne vil opbygge en webshop. De giver dig en skabelon og en masse gode værktøjer, og du kan altid ringe eller skrive ind til dem, hvis du har problemer med noget SEO el.lign.

Shopify sikre også at din hjemmeside køre så hurtigt som muligt og at den selvfølgelig holdes sikker på nettet.