SEO-optimér din hjemmeside

Har kunderne svært ved at finde jeres hjemmeside? Der kan være mange grunde til at Google ikke viser jeres hjemmeside, som den øverste i søgeresultaterne.  Det kan enten være fordi jeres hjemmeside mangler information, fordi brugerne ikke søger på de samme ord, som I bruger eller noget helt tredje. Uanset hvad skal I ikke miste modet. Men med hjælp fra et SEO bureau kan I hurtigt optimere jeres hjemmeside og få mange besøgende. Det kan være en længere proces, men hvis man vil bruge tiden på det, kan man komme rigtig langt.

Gør det selv eller hyr et SEO bureau


SEO står for Search Engine Optimization, som på dansk hedder søgemaskineoptimering. SEO-optimering går i alt sin enkelthed ud på at gøre det nemmere for kunderne at finde en hjemmeside via søgemaskiner så som Google og Bing. 
Man kan gøre det selv for at spare penge, men med SEO bureau sparer du tid ved, at I ikke selv skal fejlfinde. Og på den måde sparer I altså penge i det lange løb.
Der er mange forskellige måder at starte på, men i første omgang skal I kende jeres målgruppe og jeres produkt eller service. SEO bureauet kan i mange tilfælde hjælpe jer med at sælge jeres produkt eller service bedre, så det er vigtigt at vide, hvad man rent faktisk sælger. Nu tænker I sikkert “selvfølgelig ved vi hvad vi sælger”, men det kan være en udfordring af være helt skarp på det. Det kan hjælpe at udvikle en vision og mission statement, så I som virksomhed har noget at arbejde med. Så kan I begynde at have SEO optimering som led i jeres markedsføring.

Hvordan gør man?

Først og fremmest skal I finde ud af hvilke søgeord, jeres målgruppe bruger. Dette kaldes søgeordsanalyse. Der kan nemlig være synonymer for de ord, I bruger, eller måske skriver folk det på engelsk i stedet for dansk eller omvendt.
Herefter kan man begynde at udvikle en strategi. Det kan være, at man begynder at kigge på konkurrenter, der klarer sig bedre i søgeresultaterne, og kopierer lidt af deres strategi. Et SEO bureau vil sikkert anbefale jer at bruge Google Analytics, som er et anerkendt system, som Google selv har udviklet. Det kan hjælpe jer med at få overblik over jeres eksponering, altså hvor ofte jeres hjemmeside bliver vist på Google, og hvor mange gange folk klikker ind på den.
Der er flere undergrene af SEO. Hvis I har en lokal virksomhed som eksempelvis en restaurant eller et værksted, så skal I ikke på Local SEO, der har fokus på nærområdet og Google Maps. Onpage SEO har mere fokus på selve hjemmesiden og indholdet, hvor man typisk vil bruge mange af de søgeord, der fungerer godt i søgemaskinerne. Linkbuilding giver også traffik til ens hjemmeside, ved at linke fra en anden virksomheds side.
Hvis du vil finde mere information omkring et SEO og andre typer af optimering, kan vi anbefale dette SEO bureau med specialister i alt indenfor feltet.