Har kunderne svært ved at finde jeres
hjemmeside? Der kan være mange grunde til at Google ikke viser jeres
hjemmeside, som den øverste i søgeresultaterne.
Det kan enten være fordi jeres hjemmeside mangler information, fordi
brugerne ikke søger på de samme ord, som I bruger eller noget helt tredje.
Uanset hvad skal I ikke miste modet. Men med hjælp fra et SEO bureau kan I
hurtigt optimere jeres hjemmeside og få mange besøgende. Det kan være en længere
proces, men hvis man vil bruge tiden på det, kan man komme rigtig langt.
Gør det selv eller hyr et SEO bureau

SEO står for Search Engine Optimization, som på dansk hedder
søgemaskineoptimering. SEO-optimering går i alt sin enkelthed ud på at gøre det
nemmere for kunderne at finde en hjemmeside via søgemaskiner så som Google og
Bing.
Man kan gøre det selv for at spare penge, men med SEO bureau sparer du
tid ved, at I ikke selv skal fejlfinde. Og på den måde sparer I altså penge i
det lange løb.
Der er mange forskellige måder at starte på, men i første omgang skal I
kende jeres målgruppe og jeres produkt eller service. SEO bureauet kan i mange
tilfælde hjælpe jer med at sælge jeres produkt eller service bedre, så det er
vigtigt at vide, hvad man rent faktisk sælger. Nu tænker I sikkert
“selvfølgelig ved vi hvad vi sælger”, men det kan være en udfordring af være
helt skarp på det. Det kan hjælpe at udvikle en vision og mission statement, så
I som virksomhed har noget at arbejde med. Så kan I begynde at have SEO
optimering som led i jeres markedsføring.
Hvordan gør man?
Først og fremmest skal I finde ud af hvilke
søgeord, jeres målgruppe bruger. Dette kaldes søgeordsanalyse. Der kan nemlig
være synonymer for de ord, I bruger, eller måske skriver folk det på engelsk i
stedet for dansk eller omvendt.
Herefter kan man begynde at udvikle en strategi. Det kan være, at man
begynder at kigge på konkurrenter, der klarer sig bedre i søgeresultaterne, og
kopierer lidt af deres strategi. Et SEO bureau vil sikkert anbefale jer at
bruge Google Analytics, som er et anerkendt system, som Google selv har
udviklet. Det kan hjælpe jer med at få overblik over jeres eksponering, altså
hvor ofte jeres hjemmeside bliver vist på Google, og hvor mange gange folk
klikker ind på den.
Der er flere undergrene af SEO. Hvis I har en lokal virksomhed som
eksempelvis en restaurant eller et værksted, så skal I ikke på Local SEO, der
har fokus på nærområdet og Google Maps. Onpage SEO har mere fokus på selve
hjemmesiden og indholdet, hvor man typisk vil bruge mange af de søgeord, der
fungerer godt i søgemaskinerne. Linkbuilding giver også traffik til ens
hjemmeside, ved at linke fra en anden virksomheds side.
Hvis du vil finde mere information omkring et SEO og andre typer af
optimering, kan vi anbefale dette SEO bureau med specialister i
alt indenfor feltet.