Hvad laver et Google bureau?

Det drejer sig om digital markedsføring. Mere og mere handel flytter online. Det har mange fordele, og online handel er endnu langt fra at være toppet. Der er nogle brancher som altid vil være overvejende offline, især indenfor håndværk.

Når dit afløb er tilstoppet så skal du bruge en blikkenslager. Det er der ikke at komme udenom, og kan heller ikke outsources til Malaysia.

Men selv indenfor disse ”hårde” brancher er digitaliseringen ikke til at undvære. Hvordan finder du blikkenslageren når lokummet brænder, undskyld, drukner? Netop, på nettet. Selv hvis du har en VVS mand blandt dine kontakter, så er han nok næppe ledig, lige nu og her. Men på nettet kan du med et par klik finde alle dem der er.

Digital markedsføring er blevet en kompleks kunst

Det ligner godt nok mere en kunst end håndværk. Der findes helt sikkert regler indenfor digital markedsføring. Men disse regler er flydende og under konstant forandring. Nutidens Internet er i høj grad afhængigt af Google. Internettet er decentral og på mange måder kaotisk og anarkistisk. Men det er Google absolut ikke. Google ejer Internettets suverænt største søgemaskine.

Internettet er fyldt med information, oplysninger og viden. Men al den information er intet værd, hvis ikke du kan finde rundt i den. Og jo mere, og jo mere Internettet er, jo mere er der brug for et system til at finde det du leder efter.

At søge efter en bestemt oplysning, eller et dataset, på Internettet er som at lede efter en nål i en høstak. Men med Googles hjælp kan du simpelthen sortere alt høet fra, indtil der kun er nålene tilbage.

Et Google bureau er uundværlig for moderne marketing

Indtil for relativ nylig var online marketing meget simplere. For at gøre en webside eller en webshop prominent i Googles søgehierarki var det nok med at placere en masse nøgleord på websiden. De kunne endda være usynlige, som fx sort tekst på sort baggrund. Usynligt for det menneskelige øje, men Googles søgemaskine ville se og registrere dem.

Hvis du gør den slags i dag, vil din webside blive straffet af Google. Google stiller nu nemlig skrappe kvalitetskrav til alle websider.

Ej heller er det nok bare at bruge Googles Adwords, eller en Adwords agentur. Google Adwords er stadig vigtige for online marketing. Men du har brug for meget mere end det. Du har simpelthen brug for at være i ”good standing” med Googles søgealgoritme. Det er så et Google bureaus fornemste opgave, at sikre dig.

Fra sabbatår til gazelle

LAZZAWEB er netop sådan et Google bureau. LAZZAWEBs iværksætterstart vokser  med hastig fart. Startet som iværksætter projekt i et sabbatår i 2015, er LAZZAWEB nu et fuldvoksent digitalt bureau med fokus på Google markedsføring. Google bureauet har nu ansat flere eksperter indenfor design, Adwords, SEO og regner med at runde 10 fuldtids ansatte i løbet af året.

Digital markedsføring er i en rivende udvikling som vil vare ved i mange år endnu. Det giver en udmærket grobund for Google bureauer som LAZZAWEB.