Skab et godt brand med iværksætteri

Alle taler om iværksætteri. I dag er iværksætterne dem, som landet sætter deres lid til. Både politikere og kongefamilien taler om iværksætterne som nationens fremtid. De ser hvordan de tager til udlandet og bliver meget populære og succesfulde. Dernæst kan dette komme tilbage her til dette land og på den måde er det godt for alle. Netop derfor investerer man i iværksætteri som aldrig før. Selv børn ned til børnehaven og børnehaveklassen bliver undervist i hvordan man tænker innovativt og hvordan man fører sine ideer ud i livet. Det er på mange måder rigtig godt så længe man også har en god værdi med. For hvis iværksætteri udelukkende kommer til at handle om at få en indbringende ide er det ikke nødvendigvis de bedste og mest sympatiske ideer, som folk fører ud i livet. Der findes mange eksempler på iværksættere der har lavet forretninger, som har gavnet deres egen pengepung, men bestemt ikke har gavnet noget som helst andet. Følg Shaping New Tomorrows rejse med iværksætteri, som er spændende og som vidner om en god ide der blev ført ud i livet.

Iværksætteri kan man lære i skolen

Går man blot et par år tilbage i tiden var der ikke noget der hed iværksætteri når man gik i skole. Faktisk var det slet ikke et begreb, som man lærte noget om i skolen. Tværtimod er det et begreb man hører mere og mere om og derfor er der kommet politisk fokus på det. Fordi, at alle snakker så meget om det tænker politikerne også, at det er noget, som de skal gøre noget ud af. Derfor finder de på, at man også skal have et fag i skolen der handler om iværksætteri.

Børn skal lære hvordan de finder en målgruppe og et behov. Det er en god ting hvis man ønsker at udvikle noget smart.

Sympatisk iværksætteri bør blive en større ting

Der er dog også noget grundlæggende problematisk ved at se iværksætteri som en udelukkende god ting. For det eneste, som en iværksætter gør er at tilfredsstille et behov. Men vi mennesker har mange behov, som vi ikke nødvendigvis har godt af at få tilfredsstillet.

Man kan se konsekvenserne når det kommer til sociale medier. Det kan godt være, at folk har et behov for at have sociale medier, men det gør ikke ligefrem verden til et bedre sted at være. Derfor ville man vinde meget hvis man tænkte lidt dybere over iværksætteri. I stedet for udelukkende at se på om en idé er indbringende eller ej bør man se på andre ting. Det ville være smart at overveje om en ide også kom samfundet til gode. Man kunne lave et program, som netop tager udgangpsunkt i denne præmis. I stedet for at overveje om der er tale om lukrativ iværksætteri kunne man tale om i hvor høj grad en iværksætter havde sympatiske bagtanker eller ej.