Skab opmærksomhed omkring din virksomhed på de sociale medier

Det er en rigtig god ide som virksomhedsejer at give din virksomhed en tilstedeværelse på de sociale medier. Du kan via dine sociale medier interagere direkte med dine kunder, gøre dem opmærksom på diverse tilbud, nye vare eller afholde giveaways.

Alle ovennævnte eksempler er gode måder hvorpå du kan minde dine kunder om din virksomheds eksistens, og samtidig give dem lyst til at handle på din virksomheds hjemmeside. Lægger du fx et opslag op med nye vare, kan det være nogle af jeres kunder får øjnene op for, at det er lige hvad de står og mangler.

Der er dog ikke meget ved at have profiler på de sociale medier, hvis der ikke er nogen der følger eller interagere med dem. I denne artikel kan du finde nogle gode tips til hvordan du kan skabe opmærksomhed omkring din virksomhed på de sociale medier.

Nøjagtig som i den virkelige verden

Den nemmeste måde at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed, er ved at sætte reklamer op. Pludselig ser dine kunder dig i det offentlige, og vil blive mindet om din virksomhed, og kan de lide din kampagne, vil den blive i deres hoveder et godt stykke tid.

De samme regler gælder på de sociale medier. Vil du gerne skabe opmærksomhed omkring din virksomhed, kan du reklamere for den.

Bruger du sociale medier som fx Facebook som privatperson, har du helt sikkert set de sponsorerede opslag der dukker op imellem de opslag fra sider du aktivt følger. De sponsorerede opslag er fra webshops, Facebook sider el.lign. der ønsker at skabe opmærksomhed omkring sig selv.

Ved at reklamere på de sociale medier, kan du via cookies ramme præcis den kundekreds din forretning henvender sig til. Dette er ikke på samme måde muligt når du reklamerer i den virkelige verden.

Men ved hjælp af cookies ved Facebook hvis en privatperson for nyligt har søgt på/købt fx en haveslange, og er din forretning haverelateret, ved dit sponsorerede opslag blive vist for denne privatperson på de sociale medier. Denne potentielle kunder kender nu både til din virksomheds eksistens, ved hvad I handler med og i som forretning ved at denne kunde allerede er aktivt interesserede i haverelaterede redskaber.

Mange likes betyder flere følgere

Som på så mange andre sociale medier, har Facebook et like system. Når du trykker like på et opslag, giver du udtryk for at du er enig med eller ’kan lide’ opslaget. Har din Facebook side mange likes eller har opslagene på din Facebook side mange likes, vil din side bliver foreslået til flere bruger på platformen, da Facebook går ud fra at mange kan lide din side.

Kort sagt betyder flere likes flere følgere. Det er dog ikke altid lige nemt at få likes på sin Facebook side, især ikke når man først lige har oprettet den og den endnu ikke bliver foreslået til særlig mange (hvis nogen) brugere på platformen.

Man kan selvfølgelig sætte et link ind til sin virksomheds Facebook side på sin virksomheds hjemmeside, men så vil du kun få de kunder over på din Facebook side, som allerede kender til din virksomhed.

En anden smart måde man kan få nye potentielle kunder over på sin Facebook side, er ved at købe Facebook likes. Det er 100% sikkert, men du skal samtidig være sikker på at du handler hos en ordentlig virksomhed.

Kræver virksomheden koden til din Facebook bruger for at kunne overføre sine likes, bør du bakke ud af aftalen, da de kan have potentielle bagtanker.

Finder du dog en god og troværdig hjemmeside, kan det at købe Facebook likes være en god måde hvorpå du hurtigt kan få flere følgere på de sociale medier.